måndag 3 maj 2010

Näej!

Vi var på "utvecklinssamtal" på E's skola imorse och fick reda på att till hösten kommer klasserna att splittras och fritids att ändras om. E får alltså inte gå i samma klass i 1an som han gör nu - och inte heller samma fritids, inte ens samma lokal! Kanske kommer en av fritidpedagogerna vara på det nya stället så att känner 1 av lärarna (för 1:orna kommer det att vara 3 lärare och 4 fritidspedagoger). De nu 4 F-klasserna skall göras om till 3 st 1:or (26 barn i varje) men de skall inte finnas egentliga klasser utan de har bara en gemensam "mentor" (istället för klassföreståndare). Alla barn kommer att ha olika scheman, "klasserna" kommer alltså inte att hållas ihop i undervisningen och undervisningen kommer att utföras i många olika lokaler. Ibland mitt under dagen kan det hoppa in fritids mellan de olika lektionerna (håltimma?). Med andra ord; gymnasieform på årskurs 1! Min skrutt är INTE redo för sådant det kan jag ju säga. Han behöver tryggheten i välkänd plats och välkända människor. Om hans start i skolan i höstas var en mardröm kan jag bara tänka mig hur det blir till hösten! :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar