måndag 27 september 2010

Så går det upp ... så går det ner

Ja, energinivån alltså. Efter beskedet på onsdagskvällen att jag inte fick jobbet så hände någonting (?) På torsdagen gick jag hem tidigare för att ta emot vårt nya torkskåp. Den eftermiddagen kände jag mig jätte effektiv och fick gjort massor av saker. Fredagen var helt OK på jobbet och eftermiddag/kväll var jag hos frissan. Lördagmorgon före kl 7 stod jag och bakade bröd (!) för att sedan åka till skolan 10-16. På kvällen var det dammiddag. Söndagen kom och jag gick ut genom dörren kl 8.15 och tog en promenad (+ fotade) genom skogen/bergen och en bit i stan för att komma fram till skolan lagom till kl 10 (skola 10-16 på söndagen också). Sedan efter lunchen så var det som om jag bara fick total soppatorsk. Energin tog tvärslut! ... så vart kom den ifrån till att börja med egentligen? Kanske hade jag omedvetet oroat mig för den ekonomiska biten om jag hade fått jobbet? Jag vet inte ... Men energinivån gick väldigt påfallande upp flera snäpp men sedan dessvärre hamnade jag plötsligt på minus - och fort gick det. Det gick verkligen från en minut till en annan. Lite otäckt faktiskt. Idag går jag på tomgång.

En liten "anekdot" om torkskåpet: När lastbilen kom med torkskåpet såg jag att den hade fallit över annat gods och låg på snedden över en spetsig sak i lastutrymmet. Jag tvingade chauffören att göra en anteckning på fraktsedeln om detta. Leverans till dörren var det bara - utanför. Där stod jag med ett stort skåp som jag inte kunde rubba. När maken väl kom hem och vi baxat in den så ser vi (så klart) att skåpet är buckligt - dörren så klart så det syntes ordentligt *suck* Jag fotade och skickade in en reklamation och ser då att vid reklammation får skåpet inte användas! Jag bad om en ny dörr bara ... men se det gick inte, de skall komma med ett nytt skåp (till dörren) och skall då hämta upp det gamla - färdigemballerat och klart (!) Så nu måste vi försöka få ihop emballaget igen (hur då?) och få ut åbäket genom dörren. Eftersom jag inte får använda skåpet tar torktiden för en tvätt nu ca 24 timmar - men hjälp av högt uppskruvad golvvärme och en bordsfläkt på högsta läge. Det känns energisnålt och är fantastiskt effektivt - not!

Så vill jag bjuda på en höstbild från i söndagsmorse:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar