onsdag 15 december 2010

Full rulle

December är nog utan tvekan den månaden som har den högsta växeln inlagd. Jag pustar dock ut nu då alla julklappar är ordnade + jag har delegerat ut x antal uppdrag till maken (på uppmaning av min terapeut som såg mig hålla på att gå under). Men mitt i all stress hittar jag också ett härligt lugn och underbara stunder. Att se E's tindrande ögon när granen kläddes och se hur han dansade runt och sjöng är värt allt! :-)

Dopparedagen närmar sig med stormsteg och snart är alla "måsten" avklarade, måsten som är både stressiga men ändå väldigt trevliga. Jul på Liseberg, lussefirande i E's skola, julbord, pepparkaksbak, julmarknader, insättning av gran och julpyntning hör alla till den trevliga skaran även om de inkräktar på tiden jag inte har .... skola, jobb, och andra måste-aktiviteter kvarstår ju även i december.

Julmusiken går på högvarv. Mix Megapol har den goda smaken att enbart spela jullåtar så jag slipper köra CD skivorna på repeat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar