söndag 30 januari 2011

Vårkänslor

Det är visserligen januari men våren börjar spritta i kroppen. Våren lockar och ger små smakprov av vad som väntas. En promenad i solskenet var visserligen kallare än jag väntat mig men ack så skön. Hemma igen ställde jag mig längs husväggen på balkongen och räckte näsan mot solen i den .... +22 gradiga värmen! Åh så skönt! Jag känner hur vintertäcket gläntas på. Blundar och hör ljud från insidan samtidigt som jag hör röster ute. Jag hör hur varenda steg knastrar när någon går på allt grus som ligger där ute. Det låter vår! Snöhögarna ligger höga men mellan dem är det barmark - våt mark eftersom snöhögarna smälter. Snart, snart, snart är det vår!

E-skrutten mår bättre idag. Ingen huvudvärk men fortfarande feber om än betydligt lägre än det jag hoppas var kulmen imorse kl 04.30. Då vaknade han och klagade på huvudvärk och var skållhet: 40,2 i feber.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att E mår bättre nu. :)

    Visst är det helt underbart med alla de där små tecknen på vår! Vilken härlig vårkänsla jag fick i kroppen nu när jag läste ditt inlägg! :D

    Kram

    SvaraRadera