fredag 22 april 2011

April, denna underbara månad!

Jag älskar våren!
Livet återvänder igen. Sol, värme, grönska, ljus! Härligt!
Efter en lång, kall, mörk höst och vinter då man mestadels är inomhus så spritter det i kroppen och jag njuter i fulla drag av att vara ute. De allra första underbara dagarna då det är varmt är de mest njutningsfulla på hela året. Jag skulle inte byta ut dem för vilken paradisstrand som helst!
Nu blommar både tussilago och vitsippor för fullt. Träd och buskar är så där på bristningsgränsen ... snart, snart, snart är allt illgrönt. Jag har sett både citronfjäril (och önskat mig något) och påfågelfjäril.
Idag premiärcyklade jag och E en tur och sedan satt jag och läste en bok (inte pluggbok!) i solen och njöt. Middagen har vi nu intagit på balkongen iklädda shorts och kortärmat. Inte illa för april det! Just nu sitter jag på samma balkong med ett glas vin.
Livet har återvänt!
Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det härligt! Livet och ljuset återvänder. Förunderligt, och lika fantastiskt varje år.

    Kram!

    SvaraRadera