lördag 7 maj 2011

För vissa saker finns inget skydd

Jag är ganska hårdhudad men vissa saker tränger igenom allt och går rakt in i hjärtat. En, vad jag har fått berättat, otroligt levnadsglad och godhjärtad människa fick somna in på påskafton. Hon hade kämpat mot cancer i många år och överlevt flera år längre än vad läkarna från början sagt. De pratade i termer av underverk. Den jag pratar om är (var) mamma till en pojke som gick hos dagmammorna tillsammans med E. Hon är (var) kompis med flera av de som finns i min närhet. Så här skrev en av dem på FaceBook idag:

" X, om tårar kunde bilda en trappa och minnena en gränd,skulle vi gå rakt in i himmelen och hämta dig igen. "

Det värker i hjärtat. Jag tänker på hennes familj och på hennes son som bara är 1 år äldre än E. Vilken förlust. Livet är inte rättvist alla gånger.

Och så passande "Dagens citat" är (som syns till höger i bloggen):

"De människor som fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel utan de som levt varje minut."
källa: Colette

1 kommentar:

  1. Ibland finns det verkligen ingen rättvisa...

    *Kram*

    SvaraRadera