måndag 28 november 2011

Nervös!

Om 50 min börjar jag mitt nya jobb. Jag är nervös! Det hade jag inte väntat mig faktiskt. Jag har inte riktigt analyserat nervositeten då den liksom tog mig "off guard". Men det är lite känslan av att nu är det dags att kliva ur min skyddande kokong och stiga ut i verkligheten. Det är i princip första gången i mitt liv jag står på mina egna ben. Förut har jag halkat runt på bananskal och hamnat på ställen. Efter min utbildning (vända ut-och-in på mig själv och lära känna mig) känns detta på riktigt. För första gången har jag agerat på mina egna villkor. Jag klev av jobbet jag inte ville ha och slängde mig ut i luften utan skyddsnät (inte ens bildligt talat då jag faktiskt inte ens fick A-kassa). Jag går in i det nya jobbet med öppna ögon och utan alla skal jag normalt har haft. Scary! Visserligen fegade jag ur då jag tackade nej till ett jobb som skulle kunnat leda åt det håll jag vill. Men jag funderade och insåg att jag behövde lite av det gamla och lite av det nya, en kombination. Av bara det nya skulle jag troligtvis snart klättra på väggarna. På jobbet jag startar nu har jag inga meriter vad gäller jobbet jag sökt. De fastnade för min resterande CV. Det känns som de har vissa förväntningar på mig och det är lite jobbigt känner jag. Tänk om jag inte uppfyller dem? Andas! Här gäller det att jag tar mig ett snack med min Presterare och ser till att övriga delar av mig också får ta en plats. Det är helt nödvändigt. Hela jag skall börja på ett nytt jobb, inte bara en del av mig.

Och ett helt annat ämne; jag har lagt upp en ny flik där jag visar mina "tavlor". Ta det för vad det är! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar