söndag 29 januari 2012

Snart skall jag få min EGEN hörna

E har sitt rum. Maken har kontoret. Resten av rummen är gemensamma. Var är mitt rum? Jag har saknat en egen vrå så länge. Nu skall jag få min vrå! :-) Den blir inte stor och jag blir förpassad till övre hallen där det förut stod en garderob. Vi pratar ca 1 m2! Men jag skall göra den mysig! Mitt lilla hörn (3 väggar som omger denna kvadratmeter) skall ha vita tapeter med denna text på den "största" väggen:


Sedan skall jag ha dessa hyllor i dubbla rader på två av väggarna:




Hyllorna skall jag fylla med mina må-bra-böcker och andra tänkvärda böcker. Det skall vara böcker som berör på ena eller andra sättet.

Jag har hittat denna lilla fåtölj som är lagom stor till min hörna men avvaktar en stund om jag kanske hittar någonting som är av mer "läs-mys-karaktär". Men jag gillar utseendet.



Sedan saknas bara belysningen. Jag skulle önska någon form av spotlights under hyllorna men tror att det får bli någon form av golvlampa.

I detta hörn skall jag sedan bosätta mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar