torsdag 23 februari 2012

Först och främst det viktigaste:

Stort grattis önskar jag kronprinsessparet 
och 
välkommen till världen Sveriges nya lilla prinsessa! 
:-)

Och nu till något helt annat. Idag trodde jag att jag hade blivit "kapad".
  1. Försäkringskassan hade ändrat min inkomst (inte på uppdrag av mig)
  2. Unionen skickade brev och gratulerade mig till att ha blivit chef + skickade en chefsbok till mig (jag är inte chef)
  3. Jag noterade att för lite skatt dragits på min lön och fick då beskedet från arbetsgivaren att de fått uppgiften om min jämkning från Skattemyndigheten (jag har aldrig någonsin jämkat)
Skumt? Minst sagt. Så jag satte mig och ringde runt till dessa tre olika instanser. Jag var inte kapad! *skönt* Försäkringskassan hade gjort fel internt, Unionen hade haft datastrul och Skattemyndigheten svarade att jag inte alls har någon jämkning (man kan ju undra i och för sig varför den uppgiften fanns i filen från dem till min arbetsgivare ...)

Fast ikväll får jag nästa grej - ett mail (på en mailadress jag knappt använder) där det står att en person nu har betalat in beloppet (för ett vunnet bud på Tradera) på mitt konto på bank X så jag bör snart se det eftersom vi har samma bank (jag har inte den banken).

Så 4 (!) olika saker som tyder på samma sak! Tur att jag redan ringt alla övriga instanser och fått förklaringar. Jag svarade givetvis på mailet att jag inte fattade vad personen pratade om. Jag hoppas vederbörande hinner dra tillbaka överföringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar