lördag 9 juni 2012

deja-vu feeling av dregel och sömn

Tänk Spanien, sandstrand, slutet av 80-talet, sen eftermiddag ...
Det var vid den tiden jag mer eller mindre dagligen vaknade med ett ryck ur en avgrundsdjup sömn och insåg att jag låg och dreglade på min handduk på stranden. Jag noterade var jag var, jag noterade att värmen från solen var så där eftermiddagsskön .... och föll sedan tillbaka ner i min dreglande djupa sömn.
Detta återupplevde jag idag. Fast med den skillnaden att stranden var utbytt mot min egen balkong och handduken mot min soffa. Känslan var dock precis den samma. Den underbara tyngden, den totala knock-out tröttheten och den underbara känslan att få dyka in i det svarta djupet igen samtidigt som solen ger en perfekt värme.
Det är ju inte direkt en romantiskt vacker bild jag målar upp men den som har haft de dreglande upplevelserna på en sandstrand under de sena eftermiddagarna vid Medelhavet som ung kan nog återkalla känslan av hur j-la skönt det faktiskt är!

1 kommentar: