söndag 19 juni 2011

2 veckor kvar!

Nu återstår endast två veckor kvar av min 'karriär' på nuvarande arbetsplats! Jag ångrar ingenting. Att säga upp mig var helt rätt. Dock känner jag mig en aning stressad över att kanske inte hinna slutföra allt jag vill. Midsommar tar bort 1,5 dag (så synd ;-) ) och resterande dagar har jag min efterträdare i hasorna = kan inte jobba i den takt och så ostört som jag skulle behöva. Nåja, jag gör så gott jag kan och det får duga.

Idag var jag på "intervju". Ja, på en söndag. För ca 1,5-2 veckor sedan blev jag kontaktad på Facebook av en jag har haft kontakt med via nuvarande jobb. Han hade hört att jag hade sagt upp mig och meddelade att han hade gjort det samma helt nyss. Företaget han skulle börja på kanske kunde vara intresserade även av mig. Han fick mitt CV och återkom några dagar senare med att de var väldigt intresserade av att fortsätta rekryteringsprocessen. Jag kikade på nätet vad det var för företag men fick inte så mycket ut av det vad de kan tänkas vilja med mig. Det är ett Stockholmsföretag som nu ville expandera och starta även i min stad. Jag bad om ett möte så jag kunde få mer kött på benen. Det visade sig att den kvinnliga delen av paret som äger företaget är organisationskonsult och det var det faktum att det är min målsättning att bli det som de var intresserade av. Det skulle ju vara 'a dream come true' som jag fick gå vid sidan av en organisationskonsult samtidigt som jag pluggar till det själv! Eftersom jag självklart då blev intresserad kommer ett möte att sättas upp så jag kan träffa ägarna men det blir först efter att jag avslutat min nuvarande tjänst. Hoppas! Hoppas! Hoppas! Tänk om jag får jobba med det jag allra helst vill!!

En notering som inte har med någonting att göra; jag insåg idag att jag har pluggat i 19,5 år!! Och ändå är jag tämligen oallmänbildad! Sorgligt men sant. 

Jag vill avsluta dagens anteckning med ett citat ur Babben Larssons bok 'Jag vägrar dö nyfiken':
"Kloka tankar är bara åsikter tills man berörs känslomässigt av dem, då blir de till insikter."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar