lördag 28 april 2012

Mandala-målning dag 1

Min första reaktion på min målning: Nej usch sicken ilsken viking! Ilska, mörker ... nej, inte vad jag hade önskat. Men så mediterade vi och under meditationens gång fick vi först titta på på vår (sin egen) mandala genom att kisa. Sedan fick vi titta med öppna ögon för att få ett namn på den och sist fick vi se vad den ville säga oss. Efter det var jag faktiskt helt tillfreds med min fd ilskna viking:



1. När jag kisade såg jag istället en människa som sitter med benen i kors och armarna rätt ut för att öppna upp sig mot solen.
2. Namnet blev "Solcirkel" (både soluppgång och solnedgång)
3. Den sade mig att allt är inte som det ser ut vid första intrycket. Jag skall ha ett öppet sinne så kommer jag att se nya saker i min omvärld och få många insikter.

Vid närmare granskning av både mig och kurskamraterna framkom även en pyramid med solen strax bakom. Man ser pyramidens spegelbild i den nedre delen av bilden. Man ser flera motsatsförhållanden, kontraster. Nu när jag tittar på bilden ser jag även vägen fram mot pyramiden. Jag ser livshjulet i mitten och jag ser hjärtan.

Tanken är att bilden skall fortsätta prata med mig tills den har pratat klart. Vem vet vad mer den har att säga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar