onsdag 24 september 2014

Min lilla pappa

... snart finns du inte mer bland oss.
Så ledsamt
Jag vill stanna tiden
Jag vill skynda på tiden
Jag vill backa tiden
Vi har haft våra issues
Men du har alltid funnits där
Den senaste tiden har vi bytt roller
Det har varit jag som är förälder och du barn
Nu är det inte ens så
Du sover, nerdrogad
för att få din sista tid att inte vara så ångestfull
Allt jag kan göra är att se på
Hoppas att du lever imorgon
Eller inte ...
Det är inte ett liv du har nu
Jag hoppas att du "mår bra"
Du kommunicerar inte
Jag vet inte om du hör
Jag vet inte om du tänker och känner
Jag vet ingenting

Jag sade till mamma idag att du nog väntar. Att du avvaktar slutförhandlingarna med Gud. Först när du fått ditt nya "kontrakt" går du vidare till nästa liv. Jag hoppas du har skött förhandlingarna bra. Att ditt nästa liv blir bättre. Kanske kan du spendera dina dagar vid havet målandes tavlor ... jag hoppas det. Det jag vet säkert är vi ses igen. Själen lever vidare och själar träffas igen. Så snart får vi säga hejdå ... och om ett tag säger vi hej igen. Tills dess lilla pappa, jag kommer att sakna dig ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar