fredag 22 oktober 2010

Psykosyntes

Jag är ju låååångt från färdigutbildad i ämnet och dessutom blir man nog aldrig riktigt färdigutbildad heller. Det finns alltid nya insikter och saker man kan förändra/förbättra. Men jag skulle ändå önska att jag kunde förmedla allt det underbara jag har lärt mig under det här dryga året (2,5 termin). Det är så mycket som kan ses i en helt annan dager så fort man har förstått. Smärtan för vissa saker kan för visso inte tas bort men den kan lindras och bearbetas på ett helt annat och helande sätt. Det är en sådan gåva att få läsa detta underbara ämne! Tänk om alla kunde få inblick och insikt i ämnet, vad underbart det skulle vara. Det är ett förhållningssätt till livet i stort, till sig själv och till andra. Visst, det är absolut inte så att jag ständigt och jämt går runt och gör allt rätt och mår så prima man bara kan ... men skillnaden på nu och för drygt 1 år sedan är enorm - inombords. Och det är inombords allt börjar. Jag kan laga mig själv och läka alla gamla oförrätter. Jag har en bättre motståndskraft mot nya oförrätter då jag kan se saken i ett annat ljus, med en annan vinkling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar