torsdag 28 oktober 2010

Torsdag

Det blev en lång dag på jobbet idag. Jag är med i ett projekt där jag egentligen bara skall vara "bisittare" men ingen av dem projektet gäller lägger ner möda alls. Ofta sitter jag där själv med den externa konsulten. Jag begriper mig inte på folk ibland! Nåja, jag var i alla fall hemma till kl 19.

Hemma möts jag av ett mail att E har vunnit 1a pris i en tävling på Cartoon Network! :-) En PS3 konsol kommer att finnas i "vår" ägo nästa vecka. När E ville skicka in sitt bidrag så kommer jag väl ihåg hur jag såg till att tydligt informera honom om att det är svårt att vinna. Det var ingenting han kunde räkna med. Och så går han och vinner 1a priset! :-D ... så nu har jag tävlat om en Parisresa också *håller tummarna*

Ett snail-mail möttes jag också av när jag kom hem; från sjukhuset. Tydligen är det 3 månaders kö för att få op. Jag vet ju att alla säger att det tar lång tid att utveckla cancer, om det ens händer. Men hur lång tid då? Cellprov tas vart 3e år (ca). Betänk då att det hela kanske började strax efter senaste kontrollen (våren -06 eller -07, kommer inte ihåg vilket). Cellprovet jag tog nu var i maj, svar i början av juli, nästa prov i september, svar mitten av oktober, remiss-svar slutet av oktober, op om ca 3 mån = jan -11. Då kan det teoretiskt ha gått mellan 3,5 - 4,5 år! Nä, skall inte fundera i de banorna ... men ibland kan jag inte låta bli. Läkaren sade ju att jag hade den allvarligare formen av cellföränding (3 stadier finns tydligen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar