tisdag 13 september 2011

Jobbigt!

Usch det är jobbigt att måste avgöra när man skall avsluta en familjemedlems liv. Det är nog dags snart. Imorgon tror jag att jag får ringa samtalet. Kissen min har ännu inte dragit sig undan och kommer och kelar med oss lite då och då ... men hon låter illa. Vi vill inte vänta tills hon lider heller, bättre att det blir så lite lidande som möjligt. Men att hon inte tycks lida nämnvärt gör beslutet så mycket svårare. Min kisse ... ;-(

Just nu ligger min pappa på sjukhus också - för vilken gång i ordningen vet jag inte. Det blir liksom inte bättre. Denna hemska sjukdom KOL. Att inte kunna andas ... det måste vara det värsta! Men idag när jag var upp så verkade han ändå helt OK. Jag tror han känner sig trygg när han är på ett sjukhus. Det slog mig också att jag har en ganska stilig far. En stilig åldring som bryr sig om sitt yttre och alltid är fräsch.

E's läkarbesök idag gick bra. Det visade sig att han har ett skrapsår i ögat. Nu får han salva så skall det nog snart ge sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar