onsdag 19 oktober 2011

JÄVLA HELVETES FAAAN!

Fick just ett samtal från A-kassan. Med omedelbar verkan är min A-kassa indragen och ev. kommer jag att bli återbetalningsskyldig för det jag redan fått (vilket inte är jätte mycket då jag har haft 3 månaders karens).

Varför?

Jo jag har skickat in och fått beviljat studiebidrag från CSN (6000:- för ett helt läsår). Det hjälper inte vad beloppet är och inte om jag återkallar min ansökan. Att det jag läser är på kvällstid 1 gång/veckan spelar heller ingen roll. Kravet för att få A-kassa är att hoppa av studierna helt och omedelbart. Att jag har pluggat + jobbat heltid i 2,5 år och klarat det hade inte med saken att göra. Hade jag däremot jobbat halvtid + pluggat MED studiebidrag hade det varit helt OK att få A-kassa + studiebidrag nu med!! Vad f-n är det för regler??!!

Så: Hoppa av studierna som kan leda mig vidare mot mina mål eller så lev på 0:- !
Är det ett rimligt krav att ställa? Spelar ingen roll att jag inte mörkat några siffror eller drar tillbaka CSN-bidragsansökan. Gjort är tydligen gjort och det kan inte återkallas.

1 kommentar:

  1. Nej det är inget rimligt krav att ställa. Begär omprövning av beslutet. Kram Kaiza

    SvaraRadera