söndag 2 oktober 2011

Vilken härlig helg!

Vilken underbar helg jag har haft! Vädret och hösten har bjudit på sin bästa sida båda vad gäller temperatur och skönhetsupplevelser. Krispig luft i kombination med sol och värme (+18 grader!) varvat med dimma och höstfärger. Vackert är en underdrift!
Lördagen spenderade jag med min gamla studiegrupp (från mitt första år på HN). Det var ett kärt återseende och lunchen varade mellan 13-19  - sedan skickade maken en efterlysning på mig ;-) Vi var hemma hos den ena tjejen i hennes nybyggda vackra hus. Där satt vi på den enorma altanen och lyssnade till tystnaden som ibland bröts av fågelkvitter - och vårat eget tjatter så klart. Vi uppdaterade oss om varandra, pratade andlighet varvat med mindfulness och personliga problem och glädjeämnen. Högt som lågt med andra ord. Som ackompanjemang serverades vi hummer, krabba och skumpa! Njutning för både magen och själen kan man säga!
Idag har vi varit på lunchkalas hos svägerskan (dottern fyller år). Gott och trevligt. När vi kom hem satte jag mig först men en tidning i solen men kom på redan efter 2 sidor att jag ville måla. Fram åkte duk, färg och penslar och jag började kreera istället. Det är så lustfyllt att måla. Som avslutning på helgen var jag sedan på ett yogapass.
Fram för fler av sådana här helger! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar