måndag 14 mars 2011

Äkta *KATTFRÄÄÄÄS*

Ett sådant här inlägg borde jag inte skriva men jag måste pysa över någonstans.

Få människor kan få mig så förbannad som min chef! Dj-la paragrafryttare in absurdum! En riktig mansgris är han också! Han behandlar mig och mina manliga kollegor olika. Han är inne och petar i allt in i minsta detalj (jag pratar kommatecken-nivå). Han säger gör si eller så och så gör man så. Då säger han att han menade si, gör om. Han säger utforma det som du vill. Jag utformar det som jag vill. Han säger nej så vill jag inte ha det, jag vill att det skall se ut x, y, z, Gör om! Han säger att X vill ha detta. Jag säger då att jag behöver viss information från X. Svaret jag får, nej du får inte fråga X du får ta reda på det på annat sätt. Han gör blanketter, mallar, instruktioner, dokumentationer som alla länkar till andra blanketter, mallar, instruktioner och dokumentationer som i sin tur länkar till andra .... Idag sade jag till att jag nu var helt lost bland alla blanketter, mallar, instruktioner och dokumentationer och skulle behöva en genomgång. Svaret: läs handboken!

GRRRRRRRRRR!! !¤%£$#!!

********************************************************
En liten uppdatering:
Jag har ju grymt svårt att hålla käften så jag svarade tillslut tillbaka i alla fall:

"Så nu har jag andats många gånger innan jag svarar ... och egentligen borde jag nog inte svara men gör det i alla fall då jag vill att du skall veta min reaktion.
Ibland är du lite väl bufflig och fyrkantig - den här gången fick du mig verkligen att se rött då ditt svar känns som en ren förolämpning. Jag är läskunnig. Och bara för att allt är klart i ditt huvud (du som har utformat all dokumentation) så innebär det inte att det är klart i mitt. Du skickar mail på mail med länkar (som dessutom ibland inte fungerar kan jag tillägga) och instruktioner om vad du vill att vi skall fylla i och hålla uppdaterat. Mig har du tappat på vägen någonstans och jag skrev då och bad om hjälp.
Jag fattar att du har mycket att göra men skriv då det istället!"
 
Sedan blev jag inkallad på hans rum ... Får väl se hur det hela kommer att arta sig i framtiden.

2 kommentarer:

  1. Oj, där har vi en som kör med maktspel!!Bra att du protesterar!! Hur gick det? Kram Kaiza

    SvaraRadera
  2. Tja, en viss defensiv får jag väl ändå tillstå att jag möttes av. Men det gick hyfsat lugnt till. Om det blir något resultat vet jag inte, det får framtiden utvisa.

    SvaraRadera