torsdag 25 september 2014

God natt pappa

jag har knappt sovit inatt. Jag har samtalat med Gud och med dig. Jag har gjort de förberedelser jag har kunnat för dig. Kl 03.40 slog åskan ner så det small som en explosion i berget. Nu vet jag att du avled 03.50 (eller var det 03.40 och de noterade de först 10 min senare?). Jag tänkte när åskan slog ner att ... ja, nu kanske det hände. Det gjorde det.
De sade att du somnat stilla. Det var skönt att höra då du haft så jobbigt det senaste.
Kanske hörde du trots allt att jag spelade Frank Sinatra för dig för att du skulle må lite bättre och känna lugnet?
Kanske hörde du ändå trots allt igår när jag för första gången i mitt liv sade till dig att jag älskar dig? För min egen skull var det skönt att få det sagt till dig när du fortfarande var i livet. Det var i grevens minut! Själv uttalade du aldrig de orden men jag vet ändå. Det yttersta beviset på det var på slutet då du inte litade på en enda människa utom på mig.
Hoppas du fick det avtal du ville. Hoppas att du nu mår som en prins.
Vi ses igen lilla pappa
Vila i frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar