söndag 28 februari 2010

SPA-dag

Idag har jag haft en uuunderbar dag! Jag och tre tjejer åkte till St Jörgens ( http://www.sanktjorgenpark.se/ ) och SPA-ade oss hela dagen. Jag tog både en SPA-ritual (Purify) och en klassisk svensk massage. Hade jag vetat hur underbart det var med SPA-ritual och hur lång tid man behövde på sig hade jag kanske väntat med massage till en annan gång. Men jag rekommenderar varmt både massagen och SPA-ritualen!
Japansk tvagning, fotbad, bodyscrub, ansiktsskrubb, ansiktsmask, flera olika bastusorter, flera olika bad bl a en utomhus som var varm - läckert då det fortfarande är snö och kallt. Vi hade alla SPA-ritual som vi gjorde gemensamt fram till lunch då vi splittade oss på olika behandlingar. Efter jag fått min massage fortsatte jag SPA-ritualen i min ensamhet och fick på så sätt en mer avslappnande variant. I eldrummet där man skulle vila en stund passade jag på att göra en "guidad meditation" (se under Den inre resan).
Kort och gott: en underbar dag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar