torsdag 11 november 2010

Ny variant av PMS?

Förr hade jag aldrig PMS men på senare år har PMS-häxan fått fäste. Hon fräser och är allmänt lynnig. Men vad hände nu då? PMS-häxan har förvandlats (?) till PMS-bölaren! Vid middagen pratade jag och E om kramar och konversationen förflöt ungefär så här:

E: Mamma, du kommer att få en miljard kramar av mig under ditt liv
Jag: En miljard? Har jag en antalsbegränsning på kramarna!?
E: Sedan är du ju död
Jag: Jag tänker inte dö!
E: Men det kommer du ju att göra
Jag: Men jag vill inte!
E: Men det gör du. Men då kommer du få ännu fler kramar!
Jag: Hur då? (redan tårögd)
E: Jag kommer att krama din gravsten!
Jag: *buuuuääääääääää ... tårarna sprutar okontrollerbart*

Några minuter senare börjar jag storböla igen men skrattar då åt mig själv ungefär lika mycket som jag grinar med resultatet störtflod från ögonen! ... det blev en lång familjekram mitt i middagen!

Nu bölar jag igen bara för att jag skriver om det ... Gubben säger sig tycka bättre om den här PMS-varianten då den inte är riktad. Förstår inte vad han menar! ;-)

1 kommentar:

  1. Haha, gör han? Vad konstigt? Men det där blödiga behöver nog inte bero på pms tror jag med tanke på din utbildning och ditt hälsoläge..det händer mycket med dig så då förändras du ju. Kan det vara så? KRAM Kaiza

    SvaraRadera