fredag 21 januari 2011

Helg igen

TGIF brukar man ju skriva, så då gör jag det! Visst är helgerna sköna men denna helgen känns extra välkommen. Varför vet jag faktiskt inte. Ikväll skall jag med 3 "granntanter" på bio och se "Medan åren går". Det är premiär idag men har ändå hittat väldigt blandade recensioner om den - allt ifrån superbra till värdelös. Jag får helt enkelt bilda mig en egen uppfattning ikväll.

Resten av helgen antar jag går åt till att färdigställa sovrummet. Min uppgift är att rensa garderoberna + flytta över till den nya jätte stora garderoben ... som underligt nog nästan är full trots att jag har plockat bort 9 överfulla påsar med kläder! Jag fattar inte hur mycket kläder vi har! När det är gjort skall de kvarvarande 2 garderoberna bankas sönder av E. 2 st har han bankat sönder i veckan. Med hörselskydd på och hammare i näven har han gladeligen demolerat dem :-D Sedan skall skjutdörrarna upp (HUR skall vi få upp dem till övervåningen? De är enorma!). Så kanske på söndag kan sängen flytta tillbaka till väggen så slipper vi sova mitt i rummet. Sängen blir så mycket mindre när den inte står mot en vägg - känns det som i alla fall.

Nu har jag bokat en mysvistelse på Pensionat Styrsö Skäret. Vi tar en 1/2-på jobbet och skolan fredagen före min fylla-jämnt dag och åker ut dit för en gourmetvistelse :-) På lördagen (födelsedagen) vaknar vi upp i ett rum med havsutsikt och intar en hotellfrukost. Det skall bli så härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar