torsdag 16 september 2010

Nej, inget nytt

Jag tycker ju att de borde höra av sig i vilket fall som helst ... Börjar bli lite grinig på dem känner jag. Nåja, jag tjänar ju bra mycket mer pengar på nuvarande jobbet ändå så jag kan ju passa på att starta upp alla projekten hemma då: omtapetsering i sovrummet & E's rum + nya garderober till båda rummen, beställa canvas på några av mina foton för att ha på sovrumsväggen. Julklappar kostar ju en del del också. Och självklart lurar ett ännu bättre jobb bakom hörnet!

Fick ett mail härom dagen från en vän - ett riktigt mail. Det handlade om livet i stort och smått, om vad som är livskvalitet. Det kändes så skönt att få ett sådant mail! I veckan hade vi studiegruppträff där en av deltagarna reflekterade över hur skönt det är att komma till skolan eller studiegruppträffar för där kan man filosofera över sådant. Det händer så sällan "där ute i verkliga livet". Kanske var det därför jag tyckte mailet "från verkliga livet" var så underbart att få?

Och så har jag reflekterar över hur lyckligt lottad jag är som har min underbara E. Att just jag får vara hans mamma ♥ Att just jag har fått lyckan att bli mamma. Härom morgonen satt jag på toa och gav samtidigt en massa förmaningar (tjatade) på honom och kände att det var så underbart att jag hade någon att tjata på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar