måndag 11 april 2011

April = födelsedagsmånad

April började med att vi rymde ut till Pensionat Styrsö Skäret där vi njöt av lugna omgivningar, frisk luft och god mat. Att vakna upp till måsskrik och sedan inta hotellfrukost med havutsikt är inte fy skam för den som samma dag passerar 40-strecket. Efter frukost tog vi en promenad inkl fotografering i ca 1,5 timma - så skönt att bara vara! Väl hemma framåt eftermiddagen kom mamma och pappa på tårta och jag fick min födelsedagspresent av make & E: en Mac Book Air! :-)

I lördags var det svärfars tur att fylla år. Vi hälsade på honom på hemmet och hade tagit med oss hembakt fika (han älskar hemmagjorda kokoskakor) och kaffe i en picknickkorg. Ett fång konstgjorda (!) tulpaner i vas fick han också. Han tycker det är så jobbigt med blommor som måste skötas om och snittblommor dör ju efter några dagar ... Därav den konstgjorda buketten :-D

Söndagen fortsatte i samma anda. Denna gången kom mormor, morfar, mor-moster samt kusin på tårta för att fira E. Han fyller 8 år idag ♥ Imorse blev det frukost på sängen och paketöppning. Han är en sådan tacksam kille att köpa presenter till för han blir överlycklig för precis allt! (trots att han är ruskigt bortskämd). Det var bara glada tjut hela morgonen :-) Den nya sparken som skjuter gnistor när man bromasar fick givetvis följa med till skolan idag.

Nästa helg tänkte vi ta med mamma/mormor och pappa/morfar ut på brunch och fira morfar några dagar i förskott. Han fyller också år i april. Som "tur" är har svägerskan och svågern skilt sig - han var också född i april. Och jo, jag har även en kompis samt en (ehmm 4 om jag tänker efter) granne som fyller i april. Påsk har ju också den en tendens att vara i april. Med andra ord mycket firande denna månad!

Vad det gäller mitt snart-inte jobb så har jag nu basunerat ut för "hela världen" att jag skall säga upp mig (förutom på jobbet då'rå). Allt för att hindra mig själv att backa ur. Men jag tycker fortfarande att det skall bli underbart! Vissa saker skall man helt enkelt inte tolerera, min jobbsituation är en sådan sak. Jag är värd mer! Eller snarare; ingen är värd att utsättas för min jobbsits!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar