tisdag 7 juni 2011

Sköna ... juni ... välkommen ♫ ♫ ♪

En så otroligt lååååång och avslappnande helg det har varit. Helgerna brukar ju vara över innan jag har hunnit blinka annars (även om de råkar vara längre än vanligt). Det slog mig igår varför denna helg har känts så lång - jag har ju varit LEDIG! Ingen läxa, inga adepter, ingen skola, inget jobb - ledig! Den känslan har jag inte haft sedan ... jag vet inte när. Är det så här det känns? :-D
Dessutom har ju vädret varit fantastiskt! Jag har spenderat alla mina lata dagar antingen på altanen eller på balkongen i nya soffan. Äta, dricka vin, fika, prata, surfa, lyssna på musik, läsa, lösa korsord, sola, sova - allt kan man göra i den nya soffan :-)

Igår fick vi reda på att vi troligtvis kommer att kunna bygga ut altansidan lite. Landscapingen är redan fixad! I min skalle vill säga. Sedan saknas en väldigt massa jobb och pengar. Det blir en större träaltan med inbyggd soffa/förvaring längs ena sidan. Längst ut i vänsterhörnet kommer det att finnas ett litet växthus och bredvid den på andra sidan en upphöjning (en trappa upp från altanen) med en liten fikaplats med ett cafébord och 2 stolar. De kommer att stå på våra befintliga svarta stenplattor och ha växthuset som insyn åt ena hållet och klängrosor längs andra väggen. Ned mot altanen blir det en liten rabatt med kryddväxter (i växthuset blir det tomater, vindruvor, potatis i spänner, morötter i spänner ... och lite annat smått och gott. Blommor också så klart). En liten gång bredvid trappan framför växthuset och ev inne i växthuset skall samma stenplattor finnas som på upphöjningen. Matbord och stolar kommer att finnas kvar där de står idag (intill husväggen). Sedan har jag i ett svagt ögonblick för 1 år sedan lovat E en studsmatta om vi någonsin skulle få större på baksidan .... så resten av altanen får bli en studsmatta i några år framöver! :-D


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar