lördag 26 juni 2010

Midsommar

Vår midsommar brukar oftast gå i "ensamhetens tecken" då vi inte egentligen har några närmare vänner. Jag lider väl inte nämnvärt av det men det är alltid trevligt att fira tillsammans med andra. I år blev det dock ensammare än vanligt. Vi hade pratat med mamma och pappa om ev. grillning på kvällen och sedvanligt firande vid midsommarstång och picknick på dagen. Mamma var mer obestämd än vanligt och velade enormt. Resultatet blev att vi sågs ca 30 sek och sedan åkte de iväg ... Ja, ja *suck* Blev bra trött på henne denna gången, hon kan aldrig bestämma någonting i förväg. Vi åt i alla fall en härlig midsommarlunch på altanen med sill och färskpotatis och sedan jordgubbar och glass. Vid 15 tog vi med fika och gick till midsommarstången och insöp äkta svenskt midsommarfirande. Så långt en trevlig dag men när vi satt där fick maken telefon. Det blev avfärd till sjukhuset för hans del då svärfar inte var bra. Maken spenderade hela midsommareftermiddagen, kvällen och natten på sjukhuset. Som väl var var det inget allvarligt med svärfar. Maken kom hem kl 7 i morse - stackarn! Så min afton spenderade jag lyssnandes på Evert Taube läsandes en bok och sedan kikade jag lite på TV. E var ute och lekte hela kvällen så jag var mol allena.

3 kommentarer:

  1. Jag jobbade natt då men vi hade en liten lunch, avslappnat och mysigt. Förr om åren kändes det ensamt men nu har vi vant oss och försöker göra det trevligt ändå. Det blir vad man gör det till, det är dock tråkigt om man förfärligt gärna vill fira den där idylliska midsommaren och så ges det inte tillfälle till det. Hoppas svärfaren kryar på sig.
    Kram Kaiza

    SvaraRadera
  2. Har inte varit inne på ett tag. Hoppas svärfar mår väl nu?

    Jag föredrar ochså stora tillställningar framför hemmamys med familjen... konstig? Nej, jag hoppas inte det. Jag njuter nämligen av vardagen alldeles enormt och kan ibland låta bli att både öppna dörr och svara i tfn om jag vill njuta lite extra. Men vid vissa tillfällen VILL man ha lite större sällskap.

    SvaraRadera