tisdag 29 mars 2011

Ditt & datt men mest neggo

Tröttheten kvarstår men jag försöker hantera den. Jag gör det lilla jag kan. Jag försöker planera långa dagar istället för flera halvlånga dagar. Jag tror att jag klarar att hantera det bättre än att "smådutta". Jag försöker lägga mig tidigt (jag lägger mig så tidigt det går) men nu har sömnlösheten slått till mer än vanligt också. Jag kan inte längre släppa tankarna utan allt bara surrar vidare. Jag försöker hantera det med hjälp av diverse andningsövningar. Igår tog jag även en 20 min lång vilopaus på jobbet på eftermiddagen - för att kunna klara att stå på benen (sitta) genom 2 adeptsamtal.

Adept nr 1 gick bra tycker jag men tiden flög iväg och jag hann inte allt jag hade tänkt mig. Det var tredje samtalet så jag har fått lite kläm på vad det är för en person jag har att göra med. Adept nr 2 var det första samtalet med. Hade ingen aning om vad jag hade att förvänta och tur är väl det. Det kommer bli en stor utmaning och är helt klart ett gränsfall för vad en coach kan ta - även en med gedigen erfarenhet (om denna innehar en viss form av etik). Adept nr 2 var den som höll hjärnan igångsatt hela natten.

Idag har vi haft möte om semesterplanering. Jag fattar (de flesta med några hjärnceller fattar) att man måste kompromissa och att man kanske i nödfall måste kunna svara på en back-up's fråga även under semestern. Det jag har svårt att ta är min chefs sätt ... oväntat eller? Följande uttalande kom skuttande ur chefens mun:

- Ingen kan komma och påstå eller skylla på stress och nära att gå in i väggen som orsak att inte finnas tillgänglig för sina kollegor under semestern
- Jag har flera gånger bara tagit 3 veckor semester på sommaren så jag ser ingen anledning varför inte ni också kunde bara ha 3 veckor
- Jag ser att du har satt några dagar veckan innan också som önskemål, är det för att maskera en lång semester eller?
- Om företaget säger si och så så är det bara för er att hoppa och skutta

Sedan pratar han om att vi skall kompromissa och jag försökte allt vad jag orkade men kom fram till att det hjälper inte ett j-la skit om ingen annan också flyttar på semestern. Enbart min flytt löser ingenting. Han gjorde inte en tillstymmelse till försök att själv vara med på en kompromiss ... En annan underbar begäran han kom med vad att vi skall ta med datorn vart än vi är på semestern "för nog får den plats någonstans i bilen". Det skulle ju för f-n kännas som en jobb-fotboja! Tydligen får man aldrig vara på riktig semester :-(

Är det någon som kan tänka sig att byta chef med mig? SNÄLLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar