lördag 12 mars 2011

Framtidsfunderingar

Det finns många 'om' ...
Men om jag inte bryr mig om det så skulle jag vilja starta eget. Fixa till en liten lokal som jag kanske kan dela med någon annan från skolan. Börja i liten skala och kanske ta emot adepter 1 dag/v + kvällar och ev. helger samtidigt som jag fortsätter att jobba. Jag ser framför mig hur lokalen ser ut. Jag kan känna den underbara känslan av att ha någonting eget och göra någonting jag känner är både givande, stimulerande, engagerande och lite läskigt. Spännande och hoppgivande.
De där 'om:en' borde inte vara så stora (?) Det största 'om:et' är väl om nuvarande arbetsgivare skulle gå med på att jag går ner till 75-80%. Nästa 'om' är att få tag på en billig lokal. Sedan är det 'om' jag vågar. Men om de två första 'om:en' löser sig så är det klart att jag vågar! Jag har ju absolut ingenting att förlora på det.
Sedan ser jag i en framtid hur det hela börjar bära sig. Jag fortsätter min utbildning till organisationskonsult och kan sedan kombinera coaching-adepter med att ta konsultuppdrag på företag. Tänk att kunna planera sin egen dag!
Så här skall det bli!

2 kommentarer:

  1. Ååå, gör't!!! :)
    Att kunna förverkliga sina drömmar är oerhört mycket värt!

    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  2. Jaa!! Det låter kanon! Kram Kaiza

    (ps, har väldigt svårt att kommentera här, får klicka och backa om vartannat så därför blir det glest mellan kommentarerna)

    SvaraRadera