tisdag 19 oktober 2010

Ditt & datt

Jag blev så glad igår då det damp ner ett brev från allergiläkaren som sade att E skall få gå hyposensbehandling! Det betydde ju att allt var grönt med vår kisse. Men så processade hjärnan över natten och imorse slog det mig att det inte ens var möjligt att få detta besked med posten igår. Det var ju igår de skulle ha möte om E igen. Jag kollade då på brevet igen och ser att det är daterat 101005. De har alltså återigen skickat samma brev som de gjorde för några veckor sedan! Tillbaka till ruta ett alltså.

Jag undrar dock lite över sjukvården då samma sak hände bara för ca en månad sedan. Jag fick en kallelse till cellprov nr 2. Dagen innan jag tog provet fick jag ytterligare en kallelse till ett annat datum! Jag tog med mig den och fick svaret "ojdå, vi måste ha kallat dig 2 ggr". Jaså?! Hade jag fått kallelsen efter provtagningen hade jag ju kommit igen. Vad har de för ordning i sjukvården egentligen?

Idag var jag i alla fall och fyllde i papper och tog prover samt B/T inför kommande op. B/T var återigen för högt :-( Jag är ju inne i den snurren också med medicinering som inte funkar, men senast (förra veckan) var det äntligen OK. En engångsföreteelse med andra ord. *suck*

Lite roligare är då att jag strax skall på fortsättningen på Excelkursen från igår. Ikväll och imorgon är det min vanliga skola och dessa dagar skall det handla om empatisk kommunikation. Det skall bli intressant :-) Imorgon skall jag försöka hinna med lite shopping i stan också och inhandla lite roliga muggar. Har man en Tassimo så måste ju man ha nya passande muggar! Jag har siktat in mig på handgjorda keramikmuggar. Jag har inte hittat några jag vill ha än bara.

1 kommentar:

  1. Ang sjukvården, det där har jag också varit med om. Det gäller att vara uppmärksam själv! Ahh vad jobbigt med blodtrycket!!

    SvaraRadera