fredag 22 oktober 2010

:-( ... fast även lite :-)

Jag fick ett samtal imorse från allergimottagningen och det visade sig att E är sensibiliserad för katt vilket gör att han inte får genomgå hyposensbehandling. Men eftersom E imorse var hos en annan läkare för kontroll av ögonen efter medicinering med kortisonögondroppar så har plötsligt ett alternativ uppdagats. Ögonläkaren ville att vi skulle prata med VC om att få en remiss till honom redan i februari för att kunna skräddarsy medicineringen på bästa möjliga sätt. Jag berättade detta för allergimottagningen som då gav förslaget att de återigen kallar E till hyposensbehandling nästa höst och om den skräddarsydda medicineringen har fungerat tillfredsställande så ringer vi bara och avbokar. Har den inte hjälpt så får katten sova :-( ... men då har vi i alla fall haft 1 år på oss att vänja oss vid tanken + vetskapen om att vi försökte med andra alternativ och kanske, kanske, kanske har lyckats hitta någonstans där hon kan bo (?)

För egen del så har jag ännu inte fått kallelsen till op. så jag vet varken när eller var den kommer att utföras. Jag går inte runt och oroar mig men tror nog att det kanske sker undermedvetet. Annars vore det konstigt. Kanske därför B/T plötsligt var förhöjt igen? Pga inre stress.

Idag är det i alla fall fredag och ikväll skall det ses på film - Rallybrudar. Jag spelade in den häromdagen. Jag hoppas det är en film som funkar för barn också. Kan hoppas att rusket kommer tillbaka också för då är det extra mysigt att vara inne. Imorse var det snöblandatregn på tvären!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar