söndag 7 augusti 2011

Det ordnar sig alltid ...

Det känns lite förmätet att skriva så men det har i mitt liv alltid visat sig sant. Jag tror att det är så. Litar man på livet, på processen, så ordnar det sig.

To have faith

Jo jag begriper ju att det inte alltid är lätt och att livet inte alls alltid verkar orda sig för en del. Men varför? Varför har jag alltid varit lyckligt lottad? Bjuder livet bara på det man kan hantera? Lever somliga i sin livsström medans andra har navigerat fel?

Ta ett så banalt, men ack så viktigt, exempel som pengar. Jag lever inte i överflöd men har alltid fått det att gå runt. De gånger det har funnits hål i plånboken har pengar plötsligt dykt upp någonstans ifrån. Det är samma nu. Stort hål i plånboken och sim-sala-bim blev bilen såld och dessutom kanske jag får pengar från A-kassan 3 månader tidigare än beräknat (jag vet inte än). Magi? Ödet?

När jag och maken skulle flytta ihop är ett annat exempel. Huset skulle stå klart i slutet av februari. Jag sålde min lägenhet med kort varsel i oktober och flyttade till maken ... som sålde sin med kort varsel i november. Vi hade 2 veckor på oss att finna en bostad för 3 månader. Det tog 1 vecka så fick vi en 2a hands lägenhet med exakta datum då vi behövde den!

Så har mitt liv fungerat. Klart jag tror att allt ordnar sig. Livet går ju faktiskt vidare. Man kanske bara inte hamnar där man trodde att man skulle hamna.

Jag fortsätter att ha tilltro till att livet vill mig väl. Jag vill fortsätta att tro det och kommer att fortsätta tro det tills den dag livet, mot förmodan, skulle överbevisa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar